Garnier Respons Apricot Shampoo
Schampo för barn med aprikosextrakt som rengör håret och gör det mjukt.
INGREDIENTS
1099422 H - INGREDIENTS: AQUA / WATER, SODIUM LAURETH SULFATE, PEG-200HYDROGENATED GLYCERYL PALMATE, GLYCERIN, COCO-BETAINE, SODIUMCHLORIDE, PPG-5-CETETH-20, PEG-55 PROPYLENE GLYCOL OLEATE, PEG-7GLYCERYL COCOATE, SODIUM ACETATE, SODIUMHYDROXIDE, PRUNUS ARMENIACA KERNEL OIL /APRICOT KERNEL OIL, ISOPROPYL ALCOHOL,PROPYLENE GLYCOL, CITRIC ACID, GOSSYPIUMHERBACEUM EXTRACT / COTTON EXTRACT,MALTODEXTRIN, POLYQUATERNIUM-10,POLYSORBATE 20, SODIUM BENZOATE, SALICYLICACID, PARFUM / FRAGRANCE FIL C215590/1
Produktinformation
Vår formula tillför håret fukt utan att tynga ner det. För strålande och silkeslent hår. Kokosvatten Vårt kokosvatten skördas i Brasilien och är av förnybart, naturligt ursprung. Kokosvattnet utvinns från unga, gröna kokosnötter som har en hög vattenkoncentration. Aloe Vera Vår aloe vera-gel är en naturligt förnybar ingrediens och produceras från hållbara källor.
Miljömässig och social påverkan
Garnier har åtagit sig att ständigt förbättra påverkan från sina produkter genom hela produktens livscykel, inklusive produktions- och användningsfasen, och ger dig tillgång till denna information med full transparens.
Beräkningsmetoden är godkänd av oberoende vetenskapliga experter och data verifieras av oberoende revisor Bureau Veritas.
Övergripande miljöpåverkan
Koldioxidavtryck
g(1) vid användning
g per 10mL
Vattenavtryck
(2) vid användning
per 10mL
Denna effektpoäng baseras på den simulerade användningen av 1 produkt och 4 påfyllningar.
Tillverkningsförhållanden
Tillverkat i Polen på en ansvarstagande anläggning
Avfallsåtervinning:
Förnybar energi:
Förpackningens miljöpåverkan
(4) (3):
(5) (4) :
Påfyllningsbar eller laddningsbar:
Produktens sociala påverkan
Leverantörer av denna produktens komponenter eller ingredienser förbinder sig att respektera FNs vägledande principer för arbetsrätt.
Upptäck vår utvärderingsmetodik och alla våra hållbarhetsinitiativ för att tillsammans minska vår miljömässiga och sociala påverkan.