Garniers nästa milstolpe för Green Beauty är en kunskapsserie med syftet att ge våra konsumenter tillgång till expertkunskap och praktiska råd. Detta är ett första steg i ett nytt åtagande som syftar till att uppmuntra och skapa förutsättningar för miljontals människor att leva sina liv på ett mer hållbart sätt innan början av 2025.

  

Detta nya åtagande är det senaste i en serie ambitiösa mål för 2025 som satts upp för att minska miljöpåverkan från hela varumärkets värdekedja. Vi kommer att fortsätta vår hållbara omvandling och åtar oss att ge miljontals människor tillgång till expertkunskap och praktiska råd i hur de själva kan bidra.

Vi har samarbetat med National Geographic Creative Works för att kunna dela med oss till våra konsumenter. Innehållet i avsnitten, som är inspirerat av National Geographics utforskare, bygger på att försöka upptäcka vardagliga förändringar som verkligen gör skillnad och som samtidigt tar sig an den stora frågan - Går det att göra skönhet grönare?

Adrien Koskas Garnier Global President

"För att kunna ta till sig den fulla kraften i Green Beauty vill vi på Garnier dela med oss av vår kunskap med kunderna. Hållbarhet kan kännas som ett outförbart åtagande, men vårt mål är att göra det tillgängligt i praktiken. Vi har gjort det med produkterna vi skapar, från våra schampokakor med snabbsköljningsteknik till mer miljövänliga förpackningar med integrerad kartong samt påfyllningsbara produkter. Men vi vill nå längre. Genom National Geographic CreativeWorks arbete strävar vi efter att ge våra konsumenter tillgång till toppexperternas råd för att leva sina liv lite grönare varje dag." Adrien Koskas, Garnier Global President